FAQs

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajdują się w sekcji FAQ. Jeśli nie znajdziesz tam interesujących Cię informacji, skontaktuj się z Obsługą Klienta i rozpocznij z nami poszukiwania swojego nowego zegarka!

KUPOWANIE


  • Kiedy znajdziesz odpowiedni zegarek, kliknij przycisk „Kup” w celu dokonania zakupu.
  • Po złożeniu zamówienia otrzymasz e-mail z potwierdzeniem i numerem referencyjnym. W określonych przypadkach wiadomość będzie również zawierać dane dotyczące płatności oraz kolejne kroki.
  • Ponadto, nasz Zespół ds. Sukcesu Klienta skontaktuje się z Tobą telefonicznie lub mailowo, aby potwierdzić szczegóły zamówienia i upewnić się, czy nie potrzebujesz dodatkowej pomocy (z regulacją bransolety, opakowaniem prezentowym itd.).
  • To zależy od modelu, marki i konkretnego zegarka, ale ceny indywidualne można zazwyczaj negocjować.
  • Skorzystaj z przycisku „Zaproponuj cenę”, aby złożyć ofertę. Nasz Zespół ds. Sukcesu Klienta rozpatrzy Twój wniosek w ciągu 24/48h i skontaktuje się z Tobą w celu omówienia transakcji.
  • Należy mieć na uwadze, że zbyt niskie oferty są automatycznie odrzucane.
  • Płatności można dokonywać w wygodny i prosty sposób za pośrednictwem przelewu bankowego lub karty kredytowej/debetowej (Mastercard, Visa, American Express, Maestro, Cartes Bancaires).

    Przelew bankowy (przedpłata): W przypadku tej metody płatności po złożeniu zamówienia otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem i danymi bankowymi Chronoexpert. Prosimy mieć na uwadze, że Twoje zamówienie nie zostanie zrealizowane dopóki nie zaksięgujemy płatności. W tytule przelewu należy podać numer zamówienia. W zależności od banku płatność może do nas dotrzeć w ciągu od jednego do czterech dni roboczych.
  • Posiadamy kilka kont bankowych w różnych walutach, aby uniknąć opłat związanych z przewalutowaniem, które mogłyby obciążyć naszych klientów lub Chronoexpert
    • EURO - konto Bankinter S.A
    • GBP - konto Transferwise
    • USD - konto Transferwise
    • AUD - konto Transferwise
  • Wpłaty na konta Transferwise są zazwyczaj rejestrowane w czasie krótszym niż 3h.
  • Przelewy wykonane na nasze standardowe konto Bankinter pojawiają się zwykle w ciągu 24h - 4 dni.
    • W trakcie tego okresu Twój zegarek będzie objęty rezerwacją (przez maks. 7 dni) i zostanie wysłany natychmiast po zaksięgowaniu płatności.
  • Wyślij nam dowód wpłaty, aby przyspieszyć realizację zamówienia.
  • Oczywiście, zamówienia mogą być składane telefonicznie. Skontaktuj się z naszym Zespołem ds. Sukcesu Klienta pod numerem +34 94 439 27 85
  • Jesteśmy dostępni pn. – wt. 9:00 – 18:30, pt. 9:00 – 14:30.
  • Czy oferujecie usługi finansowania?

    Obecnie akceptujemy płatności przez system Klarna w Finlandii, Niemcy, Szwecji, Danii oraz w innych wybranych państwach. Warunki i zasady korzystania zależą od danego kraju.
  • Nasza sieć dostawców działa na całym świecie. Nie we wszystkich przypadkach możemy zapewnić kod kraju lub LC, jednak zachęcamy do wysyłania zapytań!
  • Wartość rynkowa poszczególnych modeli może być wyższa niż ich cena detaliczna. Jest to uzależnione od popytu, ale dokładamy wszelkich starań, aby oferować zegarki w najkorzystniejszych cenach.
  • Generalnie zegarki pasują do nadgarstków w standardowych rozmiarach, a ponadto dołączamy wszelkie dodatkowe ogniwa bransolety. W razie potrzeby można dokupić ogniwa i paski. Skontaktuj się z naszym zespołem, jeśli potrzebujesz pomocy w tym zakresie.

    Zegarki vintage: W trakcie swojego (długiego) „życia” zegarki vintage nie są wyłącznie noszone. Zazwyczaj poprzedni właściciele oddają je regularnie do serwisu (np. w celu polerowania lub przeglądu), a niemal niezmienione tarcze bądź bransolety to rzadki wyjątek.
    Chronoexpert nie ingeruje w proces i zachowuje zegarki w stanie, w jakim je otrzymaliśmy, zapewniając jedynie gwarancję autentyczności zegarka i jego części.

DOSTAWA


  • Tak, Chronoexpert zapewnia w 100% darmową wysyłkę do wszystkich krajów UE. Podane ceny zawierają podatek VAT.
  • Wszystkie produkty są wysyłane z naszej siedziby na terenie UE (Hiszpania - Bilbao).
  • Dostawa do krajów spoza UE może wiązać się z dodatkowymi opłatami importowymi/celnymi.
  • Nie. Klient nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów wynikających z opłat celnych lub innych podatków, jeśli dokonuje zakupu w Unii Europejskiej.
  • Wszystkie produkty są wysyłane z naszej siedziby na terenie UE (Hiszpania - Bilbao).
  • Wyślemy Ci numer do monitorowania statusu przesyłki, gdy tylko będzie dostępny. Naszym dostawcą jest DHL, numer referencyjny należy wprowadzić tutaj: https://www.dhl.com/en/express/tracking/monitor_shipments.html
  • Chronoexpert oferuje również dostawę poza UE. Może się to jednak wiązać z dodatkowymi opłatami celnymi, obowiązującymi w danym kraju.
  • Klient ponosi wszelkie dodatkowe koszty i należy pamiętać, że nie są one wliczone w cenę zakupu.
  • Zalecamy skontaktowanie się z lokalnym organem celnym w celu uzyskania dalszych informacji.

ZWROTY I WYMIANA


  • Chronoexpert dokłada wszelkich starań, aby zapewnić klientom pełną satysfakcję i radość z zakupów. Właśnie dlatego wprowadziliśmy bezproblemową 14-dniową politykę zwrotów.
  • Jeśli z jakiegokolwiek powodu podejmiesz decyzję o zwrocie lub wymianie zegarka, postaramy się rozpatrzyć Twój wniosek najszybciej jak to możliwe.
  • Jeżeli zdecydujesz się na zwrot produktu, wpłacona kwota zostanie Ci przekazana przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został zastosowany w pierwotnej transakcji. Przed przyznaniem refundacji nasi eksperci przeprowadzą inspekcję zwróconego towaru.
    • Zwrócone środki powinny pojawić się na koncie, z którego dokonano płatności za zamówienie, w ciągu 10 dni roboczych.
  • WAŻNE
    • Towar musi być odesłany w takim samym stanie, w jakim został dostarczony.
    • Towary używane lub noszone w trakcie obowiązywania okresu zwrotu oraz towary porysowane nie podlegają zwrotowi.
    • Zwroty nie są akceptowane, jeśli KLIPS ZABEZPIECZAJĄCY został zniszczony, zmieniony lub zdjęty.
    • Zwrotom nie podlegają spersonalizowane, zniszczone lub zużyte produkty, ani zegarki z grawerem.
  • Możemy dokonać potrącenia lub naliczyć opłatę magazynową w wysokości do 20% ceny zakupu. Ta rekompensata wynika z utraty wartości produktu ze względu na niepotrzebne użytkowanie przez klienta.
    • Np. nienoszone zegarki z naklejkami - Usunięcie naklejek lub używanie nienoszonego zegarka spowoduje redukcję wysokości zwrotu do -20% ceny z powodu utraty wartości. Jeśli klips zabezpieczający został zdjęty lub zmieniony, zegarek nie może być zwrócony.
  • Koszty zwrotu towaru pokrywa klient. Zalecamy skorzystanie z podobnej metody wysyłki, ponieważ NIE ponosimy odpowiedzialności za zagubione przesyłki.
  • Towary używane lub noszone w trakcie obowiązywania okresu zwrotu oraz towary porysowane nie podlegają zwrotowi. Dokonamy potrącenia lub naliczymy opłatę magazynową wedle naszego uznania.
  • Towary, które zostały zniszczone, zmienione lub otworzone w celu sprawdzenia
  • Towary, które NIE są w takim samym stanie, w jakim zostały dostarczone:
    • Bez oryginalnych naklejek, etykiet i klipsów zabezpieczających
    • Bez oryginalnej dokumentacji, oryginalnego pudełka
  • Skontaktuj się z Zespołem ds. Sukcesu Klienta Chronoexpert w ciągu 14 dni. Możesz to zrobić w przypadku zamówień w stanie nieużywanym od dnia wysyłki, aby złożyć wniosek o autoryzację zwrotu.
  • Po uzyskaniu autoryzacji zwrotu otrzymasz od nas dane do wysyłki, które umożliwią Ci wykonanie dalszych kroków.
  • Koszt wysyłki zwrotnej i opakowania ponosi klient. Prosimy korzystać z usług renomowanych firm kurierskich i zachować potwierdzenie nadania - szybką dostawę z możliwością monitorowania przesyłki zapewniają DHL lub Fedex. W przeciwnym razie zwrot może zostać odrzucony.
  • Upewnij się, że w przesyłce zwrotnej znajduje się kompletna zawartość zamówienia, włączając w to zegarek, pudełka, dokumentację, akcesoria, ogniwa, paski, sprzączki i certyfikaty autentyczności.
  • W przeciwnym razie zwrot może zostać odrzucony.
  • WAŻNE: Sprzedaż poza Unią Europejską jest ostateczna

GWARANCJA


  • Każdy zegarek kupiony za pośrednictwem Chronoexpert jest objęty 12-miesięczną gwarancją Chronoexpert na mechanizm. Jest to dodatkowa forma zabezpieczenia oprócz gwarancji producenta (jeśli wciąż obowiązuje).
  • Nasza gwarancja obejmuje wady związane z mechanizmem zegarka
  • Gwarancja nie obejmuje:
    • Uszkodzeń spowodowanych czynnikami zewnętrznymi lub niewłaściwym użytkowaniem: upuszczenie zegarka, uderzenie, wstrząs, nieprawidłowa obsługa lub nieodpowiedni sposób nakręcania
    • Korony i przyciski
    • Szkiełka, paski, bransolety i zapięcia
    • Pasków, bransolet i zapięć
    • Zegarków kieszonkowych
    • Mechanizmów kwarcowych
    • Uszkodzeń spowodowanych kontaktem z wodą, o ile nie określono inaczej w fakturze
  • Korzystanie z usług stron trzecich, otwarcie koperty, dokonywanie zmian lub naprawy powodują całkowite unieważnienie gwarancji
  • Jesteśmy zawsze do Twojej dyspozycji, jeśli chcesz omówić warunki korzystania z gwarancji. Nasz Zespół ds. Sukcesu Klienta pomoże Ci w kolejnych etapach procesu: skontaktuj się z obsługą klientą telefonicznie lub wyślij wiadomość e-mail pod adres info@chronoexpert.com
  • Ponieważ zdalna diagnostyka jest niemożliwa, wszelkich informacji udzielamy dopiero po sprawdzeniu zegarka przez naszych zegarmistrzów. Sprawdzenie stanu zegarka zajmuje zazwyczaj od dwóch do siedmiu dni. Należy mieć na uwadze, że czas serwisowania może wynosić około 4-8 tygodni.
  • Najpierw należy sprawdzić, czy zegarek jest wodoodporny, czy wodoszczelny. Modele odporne na wodę są zabezpieczone wyłącznie przed ochlapaniem i nie nadają się do użytku pod wodą. Mogą również ulec uszkodzeniu w trakcie intensywnych opadów deszczu. Podczas mycia rąk należy zatem zachować ostrożność.

    W przypadku modeli wodoszczelnych konieczne jest dokładne zamknięcie korony przed użyciem pod wodą. Ponadto, nie wolno używać przycisków pod wodą. Należy również regularnie, co najmniej raz w roku, sprawdzać wodoszczelność zegarka w sklepie specjalistycznym (usługa ta nie jest objęta naszą gwarancją).

    Modele vintage nie powinny mieć kontaktu z wodą, ponieważ są niezwykle delikatne.
    Uszkodzenia związane z wodą nie są objęte naszą gwarancją. Prosimy zawsze obchodzić się ostrożnie ze swoim czasomierzem.
  • Pamiętaj, aby nie zmieniać daty między 20.00 a 4.00 w nocy. Może to doprowadzić do uszkodzenia mechanizmu, który nie jest objęty gwarancją. Zmieniając godzinę, zwróć uwagę, czy ustawiona godzina jest w dzień, czy w nocy.
  • "W trakcie swojego (długiego) „życia” zegarki vintage nie są wyłącznie noszone. Niemal niezmienione tarcze lub bransolety to rzadki wyjątek i właśnie dlatego kolekcjonerzy oraz eksperci tak bardzo cenią indywidualny charakter zegarków vintage, który w dużej mierze przekłada się na wysokie ceny sprzedaży w sklepach i na aukcjach.
    Nie ingerujemy w proces i zachowujemy zegarki w stanie, w jakim je otrzymaliśmy. Dajemy jednak gwarancję autentyczności danego egzemplarza i jego części, a także zapewniamy, że mechanizm działa bez zarzutu. Nie gwarantujemy wodoszczelności zegarka.
    Prosimy mieć na uwadze, że poprzedni właściciel mógł regularnie oddawać zegarek do renowacji lub serwisu (np. w celu polerowania bądź przeglądu).
    Wszystkie zegarki vintage na stronie Chronoexpert przeszły kontrolę autentyczności."

KONTAKT I INNE INFORMACJE


  • Jeśli masz pytania dotyczące naszej firmy, produktów, procesu rejestracji, dostawy lub jakiekolwiek inne, nasz profesjonalny zespół zegarkowych entuzjastów jest do Twojej dyspozycji.
  • Jesteśmy dostępni przez telefon, Whatsapp i e-mail. Z przyjemnością pomożemy!
    • Numer obsługi klienta Chronoexpert - +34 94 439 27 85
    • E-mail - support@chronoexpert.com
  • Godziny pracy: pn. – wt. 9:00 – 18:30, pt. 9:00 – 14:30.
  • Siedziba Chronoexpert mieści się w Bilbao (północna Hiszpania). Obecnie nie prowadzimy lokalu handlowego ani salonu wystawowego
  • Najpierw spróbuj zresetować hasło, klikając link „Zapomniałeś hasła?”. Jeśli ten sposób nie zadziała, skontaktuj się z nami pod adresem: info@chronoexpert.com